Se fler
Kalmarbloggar på hejkalmar.se

memvadhander.blogg.se

Jag heter Josefin och pluggar Media Management - där av MEMvadhänder! Här kommer jag skriva om vad som händer både i skolan och självklart om annat också!

Promenad och plugg

Publicerad 2014-03-11 20:41:57 i Allmänt,

Ja ni, här har det inte hänt så mycket idag. Har suttit och skrivit vid datorn. Det går framåt i alla fall. Åt rätt håll. Det brukar ju lösa dig på slutet, eller hur?! Gjorde en liten paus i plugget för att ta en långpromenad i parken med Martina. Förra veckan träning gick kanon men sen kom det en förkylning typiskt nog så idag fick jag nöja mig med PW. Så skönt med frisk luft i alla fall, jag sover så himla mycket bättre efter det.
 
Förutom att försöka motivera mig själv att skriva räknar jag ner dagarna till London. På fredag åker jag och stannar tills på måndag. Snart, snart. Fick även ett erbjudande om att åka med till Dublin nästa helg och va tusan, det är väl när jag är här som jag ska passa på tänkte jag. Så nu blir det London denna helgen, Dublin nästa, en helg till i Cardiff och helgen efter det åker jag hem till Sverige för "påsklov". Eftersom alla kurser läses parallellt under året här så håller föreläsningarna på från början på januari till börja till april. Efter det har man "ledigt" eller tid att lämna in och skriva klart allt och i början på maj börjar tentaperioden. Jag har bara en tenta, men däremot fem uppsatser/rapporter att lämna in under april så det gäller att hålla på självdiciplinen och börja i tid för annars blir det tajt. Väldigt ovant om man jämför med systemet hemma där man oftast kör en kurs intensivt under fem veckor och sedan tentar av eller lämnar in examination.
 
Imorgon ska jag till skolans "education drop in center" där man får hjälp att rätta grammatik och konstiga ord och meningar man har försökt sig på. Det känns helt okej att skriva på engelska men det ska bli skönt att någon har rättat mig lite innan jag lämnar in det. Jag är ju trots allt i Storbrittannien där dom kan detta språk perfekt. Det fina är i alla fall att jag kommer lära mig något och det är därför jag är här. Heja!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En västkusttjej som bosatt sig på ostkusten men för tillfället spenderar en termin i Cardiff i Wales. För tillfället uppdaterar jag om livet i Wales med allt var det innebär. Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela