Se fler
Kalmarbloggar på hejkalmar.se

memvadhander.blogg.se

Jag heter Josefin och pluggar Media Management - där av MEMvadhänder! Här kommer jag skriva om vad som händer både i skolan och självklart om annat också!

London dag 2

Publicerad 2014-03-20 22:45:12 i Allmänt,

Efter några timmars sömn åt vi frukost och gjorde oss klara för lördagens bravader. Startade med att köpa biljetter till Mama Mia the musical och gick sedan vidare på stan i vårsolen. Vädret var runt 15 grader och sol, helt perfekt!
 

Trafalgar Square från ena hållet...

...från andra hållet...

...med Louise...

...och en slutlig vinkel så ni har fått tagit del av hela torget.

Finfin häst med tillhörande ryttare stod uppställda för allmän beskådan.

Big Ben fick såklart vara med på en bild.

Även London Eye.

Vi hängde på utsidan staketet...

...men på insidan Tate Modern.

En sådan här skulle man ha hemma tycker jag.

Och kanske något i den här stilen med? Lite abstrakt men ändå fint måste jag säga.

Strike a pose.

Mera spegelkonst.

Fri tolkning här, någon?

Neonkonst.

Udda och lite läskigt.

Denna fick mig osökt att tänka på Sagan om Ringen. Någon som håller med?

Konst.

Tycker den här var häftig, sorglig och gripande på en och samma gång.

Lilla Louise och dom stora tavlorna.

Gick från Tate över Millenium Bridge och kokm fram till St Pauls Cathedral.

Smile!

Körsbärsträden blommade och jag var bara tvungen att framför detta fina.

Så var även Louise tvungen att göra för att föreviga det hela.
Vi strosade runt i Soho, åt lunch och laddade inför Mama Mia, som man för övrigt inte fick fota, så detta var allt för dennna dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En västkusttjej som bosatt sig på ostkusten men för tillfället spenderar en termin i Cardiff i Wales. För tillfället uppdaterar jag om livet i Wales med allt var det innebär. Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela