Se fler
Kalmarbloggar på hejkalmar.se

memvadhander.blogg.se

Jag heter Josefin och pluggar Media Management - där av MEMvadhänder! Här kommer jag skriva om vad som händer både i skolan och självklart om annat också!

Jag trivs bättre här...

Publicerad 2014-03-13 17:53:42 i Allmänt,

...där jag har ett ordentligt bord, en skön stol och alla böcker jag kan tänkas behöva runt omkring mig. Om ni undrar så befinner jag mig på universitetsbiblioteket, med mina papper utspridda över hela bordet, dagens andra kaffe (storlek large) brevid mig och solen i ryggen genom fönstret. Det är kryllar av studenter som skriver, läser, diskuterar och sliter sitt hår för att under följande en och en halv månad kunna lämna in slutresultatet av årets alla kurser. Det känns i luften att paniken börjat sätta in, att det är mer folk kvar efter klockan fyra och att det är mer folk på dom senare avgångarna på tåget hem.
 
 
Djupdyker i nationell statistik för att förstå omvärldens påverkan på ett företag i London.
 
Mitt i allt detta måste jag säga att det är precis såhär jag vill ha det när det närmar sig dealines. Jag gillar att folk pratar runtomkring mig eftersom det blir ett enda stort mummel, ett sorl, som gör mig mer fokuserad och kreativ än jag är hemma i mitt rum där allt är tyst. Jag ska köra på en timma till, sen ska jag möta upp mina vänner för lite mat och ett glas vin. Det är så jag vill ha det. Jobba hela dagen och sedan kunna släppa det och ha trevligt på kvällen. Då är det liksom värt det, då känns alla deadlines genomförbara och hoppet om att det löser sig, den här gången med, kommer tillbaka.
 

Cathays station. Här står jag och väntar på tåget varje morgon jag skatill skolan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En västkusttjej som bosatt sig på ostkusten men för tillfället spenderar en termin i Cardiff i Wales. För tillfället uppdaterar jag om livet i Wales med allt var det innebär. Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela