Se fler
Kalmarbloggar på hejkalmar.se

memvadhander.blogg.se

Jag heter Josefin och pluggar Media Management - där av MEMvadhänder! Här kommer jag skriva om vad som händer både i skolan och självklart om annat också!

Upp, upp, iväg!

Publicerad 2014-04-05 12:37:21 i Allmänt,

Klockan stod på 05:00 i morse, bussen var i tid till Heathrow och jag sitter och dricker en stor kaffe americano. Den sitter där den ska kan jag meddela. Ikväll ska jag brygga svenskt kaffe, zoegas. Jag klagar inte på en americano, men, svenskt kaffe är svenskt kaffe, eller hur?! Jag har gott om tid här och det finns Wi-Fi, man måste bara älska teknikens framsteg under 2000-talet. Min incheckade väska vägdes in på ynka 22 kg, hade kunnat packa ett helt kilo till. Känner mig nöjd med att det gick att leva i tre månader på en stor resväska (och en liten på 10 kg som handbagage). Det får en trots allt att inse att man har otroligt mycket i garderoben hemma som man inte saknar. Lätt att säga nu, jag kommer vänja mig vid att ha en större garderob snart igen skulle jag tro.
 
Hur som helst, om några timmar är jag hemma i Sverige. Ni kommer inte kunna nå mig på mitt svenska nummer förrän senare i veckan, så det går utmärkt att nå mig på diverse sociala medier eller att ringa Jesper så länge. För er som har mitt brittiska nummer är det nåbart men kanske aningen dyrare att ringa till. Hur som helst, jag tror jag klarar mig bra på mitt Wi-Fi, det är ju som sagt en bit in på 2000-talet.
 
 
Tacka vet jag kaffe! OBS! Mannen på bilden har inget med storyn att göra!

Scarfen på...
...ifall dom behöver hjälp på planet: Te någon? Te? Te? Te? Te? Te? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En västkusttjej som bosatt sig på ostkusten men för tillfället spenderar en termin i Cardiff i Wales. För tillfället uppdaterar jag om livet i Wales med allt var det innebär. Välkomna!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela